Kramlista och tonårsbekymmer

Halv fem en söndagmorgon i september.
Ja, ni läste rätt. Halv fem.
Mamma är i Skåne, Samuel har lan i köket och jag lyssnar på Owl City och funderar på att gå och lägga mig.
Life is... Life.
Jag måste bara skriva lite. Om ingenting alls, bara för att skriva.
Jag orkar inte gymnasiet just nu. Jag vill ha alla mina exams avklarade, få okej betyg och börja om på nytt. En ny skola i en ny stad i ett nytt land. Jag vet var och vad jag vill plugga, det är i alla fall skönt. Men jag hinner väl ändra mig.
Jag har slängt ihop en mental kramlista, alltså en lista över personer jag skulle vilja ha en kram av för tillfället. Den ser ut ungefär såhär (det fanns en prioritetsordning, men jag suddade ut den för jag har svårt för sånt):
1 - Den enda som vet att han står med på listan, en person jag saknar väldigt mycket. När han är med kan jag vara hur konstig som helst eller skämma ut mig eller vad som helst utan att det gör något. Ibland känns det som att det här är den enda som förstår mig, och jag skrev ett brev till honom häromdagen som ingen någonsin kommer att få läsa.
2 - Skulle nog gilla idén med en kramlista. Och gladeligen ge mig en kram om vi sågs nånstans. BFFs.
3 - Någon som är väldigt långt borta och skulle ge mig en kram om det var möjligt. Men det är det inte.
4 - Är inte lika långt borta men ändå ganska långt.
5 - En person jag knappt har pratat med men jag är säker på att vi skulle komma jättebra överens. Jag har hört att han är väldigt bra på kramar. Förhoppningsvis träffas vi och kan kramas nästa år.
6 - En person som också är väldigt förstående. Vi sprang på varandra senast för några veckor sedan, det var trevligt. Vi måste ses snart, allihop. Eller ja, nästan. Det kommer kännas konstigt.

Dessutom finns det tre personer jag skulle kunna vara på väg att nästan förhoppningsvis inte bli kär i. ('kär'. Jag hatar det ordet. Kanske för att det har fått en så negativ laddning för mig? jag vet inte. men 'bli förälskad' och 'falla för' känns lite väl... pretentiöst. För seriöst.) Två av dessa finns med på listan. Den tredje vet jag inte vad jag ska säga om, bara att det är den jag allra MINST vill ha känslor för.
Det här känns lite väl rantigt och dramatiskt. Men det är lite så jag känner mig.
Oliver Tuesday, over & out.

Vad folk tycker

KOMMENTERA IS YOUR FRIEND!

Vem?
<-- klicka

E-post?

Blogg om du har en sån? ^^

Write your heart out!

Trackback
RSS 2.0