Yay~

Jimmy you know
Everybody hates you when you're living off rock 'n' roll
So you get high tonight

And Jimmy you lied
I wonder if you ever get yourself back here alive
So you get high tonight

'Cause you don't need nobody to make it on your own

You don't need nobody, you'd rather be alone


Jimmy släckte sin cigarett och vände sig mot Erica med en suck.
- "Vad vill du att jag ska göra då? Jobba svart i en korvkiosk? Bo hos er på heltid?"
- "Du får gärna bo hos oss, det vet du", inflikade Vince och hans syster himlade med ögonen.
- "Jag säger bara att du inte kan leva på bara studiebidraget! Det räcker till mat och sånt, men någonstans att bo? Du kan inte bo i den där ladan resten av ditt liv! Hur gör du när det börjar snöa?"
- "Jag fixade förra vintern galant." Han tog en klunk cola och hon fnös.
- "Genom att sova på mitt golv flera nätter i veckan."
- "Din idé, inte min."
- "Dessutom har du eldat up i princip allt brännbart du äger utom din gitarr och din bibel." Jimmy ryckte på axlarna och var på väg att säga något, men avbröts av Vince.
- "Hon har rätt, grabben. Du måste skaffa ett jobb."

_____________________________________________________________________

Jag ville SÅ att han skulle säga "Vad vill du jag ska göra då, klä ut mig till tjej och dansa hula-hula?" XD


En fredagkväll på en balkong i Solstavik. Skrivet mitt i natten.

Jag har bestämt mig. Han får heta Jimmy. Det är ett namn som förföljer mig överallt, men det passar honom bättre. Jakob låter för Goody-Two-Shoes. Jimmy låter kriminellt. Dels för att det är ett av de ökända y-namnen och dels för att alla kriminella personer i låtar och noveller alltid heter Jimmy. Tandis goes cliché!

Eh, ja. En helt ogenomtänkt början/ett helt ogenomtänkt utdrag ur min bok. Eller vad det blir. Tre av huvudkaraktärerna, yay! Jag måste skriva ner något om Estella och Em också, så jag får lite mer hum om vad de är för personer. Jag har en känsla av att Erica är lite överbeskyddande när det gäller Jimmy. Vem skulle inte vara det, killen har rymt hemifrån och bor i en övergiven lada! Så är han lite pyroman också. Heh.

Jag måste säga att mina favoritkaraktärer hittills är nog Ems föräldrar.
-----
Jag skrev det här hemma hos mamma i natt, internet dog och jag sparade det i ett worddokument. Jag ringde mamma för en stund sedan och bad henne maila det så jag kunde lägga upp det. Nu ringde hon tillbaka och sa att jag skriver jättebra och man blir nyfiken och jag kommer kunna ge ut den om det fortsätter såhär! Glad Tandis~
Anyway. Vi hörs!

EDIT: Jag har ingen aning varför det där blev som det blev med färger och sånt. Jag vet inte heller hur jag ska ändra det så ni får stå ut >_<

Vad folk tycker

KOMMENTERA IS YOUR FRIEND!

Vem?
<-- klicka

E-post?

Blogg om du har en sån? ^^

Write your heart out!

Trackback
RSS 2.0